fredag 5 december 2008

Svälja ost (och korv) och sila allt annat

"Inte ens filmen Arn, som jag varit med i, går ju med vinst." (Joakim Nätterqvist)

Jag vet inte riktigt vad jag vill säga till Joakim. Inte ens..? Men va fan. Vadå inte ens!?

"Ok, visst. Filmer om ping pong-idioter och gitarrmongon kan väl inte va speciellt inkomstinbringande, det har nog inte så mycket med fildelning att göra. Men MIN film, ARN, om inte ens DEN går med vinst.. phf, ja då jävlar. Då är ruinens brant inte långt borta.." (ej citat)

Jag noterar också att Guillou inte har några som helst problem med folk som faktiskt tjänar pengar på att utnyttja hans upphovsrätt:

"Jag har en upphovsrätt till allt som heter Arn, och den skulle jag kunna använda på ett väldigt hårt sätt. Det finns Arn-korvar Arn-ostar, och allt möjligt. Men jag bryr mig inte om detta. Jag säger bara lycka till. Jag tänker inte ta procent på några ostar eller korvar."

Inga kommentarer: