torsdag 3 juli 2008

FRA vill veta var jag köpt min nya tröja

Reinfeldt har gått och blivit en riktig sladdertacka på äldre dar. Två uttalandenen vecka! Man bävar. Men innehållet är ungefär detsamma:
- Det handlar om utrikesrelaterade företeelser av mer diffus art och är inte kopplat till individer.
SvD igår
Och tidigare:
- Det handlar inte om att rikta sig mot enskilda personer, eller mot svenska medborgare, eller om den enorma informationsinhämtning som nu påstås.
Expressen för en vecka sedan
Fredrik har rätt. Jag erkänner. Jag har inte förstått. Jag kan inte förstå hur nån kan vara så jävla in i helvetes förbannat fan trögtänkt att han gång på gång på gång på gång uttalar sig som om det är hans och hans gelikars mening med lagen som vi inte har fattat. Jo, vi har förstått att ni inte vill lyssna när mormor berättar för Lisa hur man bakar rabarberkaka. Vi har förstått att ni inte vill veta var jag köpt min nya tröja. Och ja, vi har förstått att FRA inte ska ta reda på såna saker. Men, och detta lilla söta Fredrik är själva kontentan, de kan.

Men, nu ska jag inte vara sur och grinig på minst en vecka. Min alldeles underbara sambo har precis skaffat biljetter till Springsteen på lördag. Yeah!

1 kommentar:

Anonym sa...

Funderat på CIA= inte kompetenta. Jfr CIA chefen "göra en osynlig organisation", "Vi har besegrat terroristerna i Al Qaida och Irak" etc.
Och alla misstag dom gjort - övervakning etc.
Bättre andra länder kräver att usa upplöser dess organisation - dom har ju sin armé.
USA är bara 1 stat bland stater.
Vi glömmer ju hur ovanligt Norden är - och då speciellt Sverige . Jag tror ju på en mer nordisk värld - dvs samarbetemed andra länder än USA
Tex uk, Iran etc
Nya allianser trippelallianser kring rymdprogram, laser etc.
Nato tex kan ju också vara Passé

Ang deras kompetens= dom utnyttjar ju en massa forskare från andra länder och är inte själva speciellt g-intelligenta.
Och Echelon etc (att Norden, Europa tillåter detta).
Få väck dom från Norden .
Dom egyptenavisningarna i sverige (kostade ju flera miljoner).
USA etc det är bara ett hjärnspöke jfr organisation, teknikprojekt, dom som vill väl för landets bästa och strategi
Bättre med 1600-talets organisation i Sv och mot nya höjder (stark intelligens mässig styrning)